nuff

auuwww.. awak comel la sebab follow sy.. :)

♡ usia chocolate-tubbies.blogspot.com ♡

Daisypath Anniversary tickers
hel0o guys! thanks ok sebab view blog farah nieyh.. entry didalam blog nie 100% kerja tangan saya sebagai penghulu blog ok! .. ^.^.. hopefully korang enjoy dengan cerita farah.. thanks again ya.. muah 1x! =D

Monday, November 15, 2010

CINTA LAGI??

nie haa... aq tuleyh citer nieyh untuk menjawab soalan member aq yang dok tanya aq ap maksud cinta dalam fromspring... b0o-what miss sengal (muke blur je aq sebut) =).. meh aq nk gtaw ckt mksd cinta pada diri aq.. cewahhh... berlagak pandai la kononnye aq neyh.. hihih
citernye mcm neyh la ye.. 1st aq dulu xcaye pd cinta(kononnye) so aq suke la dok nk maen-maenkan perasaan laky neyh.. wahh.. ayat mak nok... hikhikhik.. tp 2 citer lame la ye.. im a new person rite now.. bkn apa x baek kite menipu n jadi hipokrit kan... =)... 
ok berbalik pada cerita kita td ye.. cinta.. urmmm... aq sebenarnya dh tuleyh dalam entri aq lagi satu tuh.. adews.. tp bagi memenuhi permintaan kawan yang aq sayang sesangat neyh... so aq tuleyh la jugakkan..dengan keadaan yang betul-betul sedar memang aq sendiri yang tuleyh n tiada paksaan dari mana-mana pihak ok... =)

aku inginkan dirimu
datang dan temui aku
kan ku katakan padamu
aku sangat mencintai dirimu


nie lirik lagu dari dadali band yang aq minat sesangat sampai hari-hari pasang kt rumah aq neyh.. part nie la yang paling menusuk kalbu kuwh.. hahah... sebab lirik lagu neyh pown same je diulang berkali-kali. nk kata jemu,setakat hari nie xbosan lagi la aq dengar.. lalalala




bila aq fikir je sal cinta neyh.. yang terlintas dalam fikiran aq ialah pasangan yang asyik melayari bahtera bahagia.. (poyo) lalalala... xla.. mestilah kasih sayang antara dua insan.. yang saling menyayangi dan mencintai antara satu sama lain. tapi dalam cinta xsemestinya kita dapat apa yang kita mahukan.. dan xsemestinya cinta akan berakhir dengan kebahagiaan.. erti cinta yang sebenar ialah melihat insan yang kita cintai bahagia xkira walau apa pon yang terjadi.. dalam cinta kita perlukan pengorbanan,kejujuran,kasih sayang,hormat menghormati,saling mempercayai dan yang paling penting dalam cinta kita mestilah  jujur antara satu sama lain.. barulah cinta yang kita bina, akan kita rasai kenikmatannya. 
susah bila kita nk tafsirkan maksud cinta kerana cinta terlalu banyak ertinya.. ada pendapat yang berbeza tentang cinta. 


cinta...
seandainya dia memang tercipta untuk dirimu.. jangan sesekali kamu melepaskan dia pergi.. kerana kamu akan menyesal suatu hari nanti kerana kehilangan insan yang mencintaimu.. tika janji sudah dilafaskan untuk sehidup semati pegang la janji itu supaya kita tidak akan tersalah langkah untuk mendapatkannya. cinta begitu sukar untuk dijaga sehingga berlakunya perpisahan yang kita sendiri xmenduga akan terjadi.. begitu pahitnya perpisahan yang terjadi.. 



awk.. awk janji tau jangan tinggalkan saya.. saya terlalu sayangkan awk.. awk mesti janji tau.. kalau saya kehilangan awk.. sy xtahu nk buat apa.. saya xmungkin akan cari penganti lain awk. sebab awk adalah bahagia saya.. untuk selama-lamanya.. jika saya temui insan lain dalam diri saya.. xmungkin ingtan bersama awk saya boleh lupakan. kenapa begitu berat ujian yang tuhan berikan kepada saya awk??
bermacam-macam janji awk taburkan dulu sehingga saya terbuai dalam mimpi yang indah yang awk ciptakan untuk saya.. begitu indahnya kenangan saya bersama awk..

hanya linangan air mata saja yang mampu kita titiskan kerana insan yang amat kita cintai telah pergi.. besarnya harapan kita bersama dia tetapi terkubur ditengah jalan.. beratnya hati ini mahu melepaskan dia pergi.. tetapi demi melihat dia bahagia..  kita mesti kuatkan diri agar dia tahu bahawa kita sentiasa berada dibelakangnya. usah dimarahi dirinya kerana dia juga berhak mendapat yang terbaik didalam hidupnya.. mungkin ada insan lain yang dapat membahagiakan dirinya lebih dari kita. walaupun dia telah melukai perasaan kita sedalam-dalamnya.. tidak mustahil dia akan menyesali perbuatnya dengan meninggalkan kita.. 


jangan dicari cinta kerana itu akan menyakitkan kita.. tetapi biarlah cinta itu mencari kita.. InsyAllah semuanya akan sempurna.. jangan diharap pada yang xsudi kerana itu akan membuatkan diri kita lebih disakiti. 
jika cinta mu ikhlas dan suci jangan ditangisi pemergiaan dirinya.. kerana xmustahil dia akan kembali kepadamu atau kamu pasti akan diketemukan dengan insan yang benar-benar mencintai dirimu.. 

Allah akan menemukan kita dengan insan yang salah
sebelum DIA akan menemukan kita dengan insan
yang betul-betul menyayangi diri kita
hargailah insan yang benar-benar mencintai dirimu
bukan insan yang kamu cintai


nie tafsiran aq dalam cinta ok miss senggal.. hikhikhik.. ap?? ayat aq jiwang?? mawnye xjiwang dengar lagu sedeyh.. hahah..
anda berpuas hati dengan jawapan sy? so apa lagi.. like la.. 2 p0wn nk suh ke? hihihi...
p/s>> kisah aq dengan dia biarlah jadi rahsia ya!! =)



saya sayang awk.. =)

jom makan ice-cream chocolate :)

2 orang suke kek coklat:

Hanis said...

syabas....!! =)
sangat panjang...ambik masa dua malam utk aku hbs baca... =.="
hehehe

♥ cik_farah ♥ said...

haaa.. bwu kaw taw..
2 la suh lg aq jwb lam blog.. hahahah

Copyright@Segala Yang Tercatat disini Merupakan Hak Milik Farah'AtiqahFadzil